Deze workflow gebruik je voor medewerkers waarvan het contract gaat verlopen en welke je een nieuw contract wilt aanbieden. Onderstaand een beschrijving van de stappen:
1. Wanneer je op de workflow klikt opent de pop-up dat je de workflow kunt starten. Bij toegewezen aan zie je aan wie deze workflow in eerste instantie toegewezen is. Als er ‘mij’ staat is de workflow aan jezelf toegewezen. Mocht dit niet juist zijn dan kun je de workflow aan iemand anders toewijzen. Zodra je dit gedaan hebt klik je op ‘Start’.
2. De workflow gaat nu lopen, je ziet een overzicht van de stappen die deze workflow bevat. De taken die aan jou toegewezen worden komen terug in ‘Mijn taken’ op je home scherm of bij het gele bolletje rechtsboven genaamd ‘Actions’.
3. Door op het gele bolletje te klikken zie je welke taak er open staat. Als eerste is dit de taak ‘Vul het formulier in met de aanvraag voor het nieuwe contract’. Klik op ‘Vul in’, vervolgens opent het scherm waar je kunt aangeven wat de voorwaarden voor het nieuwe contract zijn. Kies als eerste of het om een bepaalde of onbepaalde tijd contract gaat. Houd zelf in de gaten hoe veel contracten de medewerker al gehad heeft! Bij contract type kun je aangeven wat voor soort contract het is. Meestal zal dit een arbeidsovereenkomst zijn maar uiteraard kan een oproepovereenkomst of stage overeenkomst ook voorkomen. Vul vervolgens de datums in. Bovenin zie je wanneer het huidige contract afloopt. De contracturen per week moet je enkel invoeren als deze wijzigen! Als dat niet het geval is laat je deze leeg. Wanneer de functie of afdeling wijzigt kan je dit ook hier aanpassen. Ook het salaris kun je hier aanpassen wanneer dit wijzigt. Als alles correct ingevuld is klik je op ‘Volgende’. Hier zie je een samenvatting van de invoer, klik hierna op ‘Verzenden’.
4. Vervolgens krijg je de taak toegewezen ‘Pas de nieuwe voorwaarden toe’. Dit is een controlestap die ook aan een andere persoon binnen het bedrijf toegewezen kan worden. Klik op ‘Pas toe’ om verder te gaan. Er opent nu een scherm waarin je een samenvatting ziet van de invoer. Bovenin zie je op welke periode het van toepassing is. Als je op ‘Goedkeuren en toepassen’ klikt worden de gegevens definitief ingevoerd. Deze worden dan ook zo meegenomen in het contract.
5. De taak ‘Maak en stuur het nieuwe contract’ verschijnt bij ‘Actions’. Klik op ‘Stuur’ om het contract te genereren en de ondertekenaars te bepalen. De overige stappen zijn nu identiek aan de stappen 6 tot en met 11 zoals eerder in deze handleiding beschreven bij de workflow Arbeidsovereenkomst nieuwe medewerker.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.