Deze workflow gebruik je voor medewerkers die een contract voor bepaalde tijd hebben wat niet verlengd wordt.
- Wanneer je op de workflow klikt opent de pop-up dat je de workflow kunt starten. Bij toegewezen aan zie je aan wie deze workflow in eerste instantie toegewezen is. Als er ‘mij’ staat is de workflow aan jouzelf toegewezen. Mocht dit niet juist zijn dan kun je de workflow aan iemand anders toewijzen. Zodra je dit gedaan hebt klik je op ‘Start’.
- De workflow gaat nu lopen, je ziet een overzicht van de stappen die deze workflow bevat. De taken die aan jou toegewezen worden komen terug in ‘Mijn taken’ op je home scherm of bij het gele bolletje rechtsboven genaamd ‘Actions’. Door op het gele bolletje te klikken zie je welke taak er open staat. Als eerste is dit de taak ‘Uit-dienst formulier indienen’. Klik op ‘Vul in’, vervolgens opent het scherm waarin je de details omtrent de uitdiensttreding kunt invoeren.
- Voer als eerste de datum uit dienst in. Vervolgens moet je een uit dienst reden kiezen. Deze is belangrijk omdat deze doorgezet wordt naar de Belastingdienst en het UWV. Neem bij twijfel over de te kiezen reden contact op met je adviseur.
- Vervolgens kun je kiezen of het verlof afgerekend moet worden. Ook zie je eventuele verstrekkingen terugkomen indien je die hebt vastgelegd. Klik op ‘Inname uitdienst’ als deze ingenomen moet worden, deze komen vervolgens als actiepunt in Nmbrs te staan. Klik nadat alles is ingevuld op ‘Volgende’. Je ziet nu een overzicht van alles wat je ingevuld hebt. Als dit correct is klik je op ‘Verzenden’.
- Vervolgens krijg je de taak toegewezen ‘Formulier goedkeuren en toepassen’. Dit is een controlestap die ook aan een andere persoon binnen het bedrijf toegewezen kan worden. Klik op ‘Pas toe’ om verder te gaan. Er opent nu een scherm waarin je een samenvatting ziet van de invoer. Bovenin zie je op welke periode het van toepassing is. Als je op ‘Goedkeuren en toepassen’ klikt worden de gegevens definitief ingevoerd.
- Hierna verschijnt de taak ‘Verstuur aanzegbrief’. Klik op ‘Stuur’ om deze taak uit te voeren. Indien er een sjabloon ‘Aanzegbrief’ staat kun je deze selecteren. Je kunt eventueel ook zelf ook PDF document uploaden. Voer vervolgens weer de titel, het type document, de folder en de geldigheidsdatum in en klik op ‘Volgende’. De aanzegbrief wordt nu gegenereerd. De overige stappen zijn hetzelfde als de stappen 6 tot en met 11 zoals eerder in deze handleiding beschreven bij de workflow Arbeidsovereenkomst nieuwe medewerker.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.